19 Mart 2014 Çarşamba

Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar? - Newt Scamander (J.K. Rowling)


Bir Harry Potter okuru olarak bunca sene bu kitabı okumamış olmak büyük bir eksiklikti benim için. Nihayet bu eksiğimi kapatabildim.

Rowling, yarattığı Büyücüler Dünyası'nın bir kısmını bu kitapla çok güzel bir şekilde doldurmuş. Fantastik canavarlar kısmından bahsediyorum tabii ki.

Seride geçen canavarların yanı sıra, bahsedilmemiş olan daha onlarca canavarın varlığından bu kitapla birlikte haberdar oluyoruz. Nerede ve nasıl yaşadıklarını öğrendiğimiz canavarların, büyücüler ve mugglelar için tehlike arz edip etmedikleri hakkında da bilgi sahibi oluyoruz.

Kitabın hemen başında ise Albus Dumbledore'un yazdığı önsöz karşılıyor bizi. Kitabın -büyücüler dünyasındaki- yazarı Newt Scamander hakkında da bir şeyler öğreniyoruz ve bunların haricinde "Canavar Nedir?" ve "Mugglelar Fantastik Canavarların Ne Kadar Farkında? (Kısa Bir Tarihçe)" başlıklı yazıları okuma şansına da erişiyoruz.

Bu kitabın sahibinin Harry Potter olduğunu, ondan alınarak hiçbir şekilde düzelti görmeden aynen basıldığını ve kitabın içerisinde -zaman zaman Ron Weasley'nin de dahil olduğu- Harry'nin kendi el yazısıyla yazdığı notlar bulunduğunu belirtmekte yarar var. Son derece komikti bu karalamalar ve okuması oldukça keyifliydi.

Ayrıca Rowling'in, bu kitabın tüm gelirlerini Comic Relief'e bağışladığı bilinmesi gereken önemli bir ayrıntı.

Son olarak, yakın zamanda çıkan kitabın sinemaya uyarlanacağı haberine de değinmek istiyorum. Hiçbir karakterin bulunmadığı, sadece canavarlar hakkında bilgiler içeren bu kitap nasıl bir filme dönüşecek gerçekten çok merak ediyorum. Yani hiçbir olayın olmadığı, bu kadar incecik bir kitaptan film olmayacağını her aklı başında insan tahmin edebilir. Demek ki Rowling çok daha farklı şeyler düşünüyor senaryo ile ilgili. Bu da haliyle heyecanlanmama sebep oluyor.

Bekleyip göreceğiz.

2 yorum:

  1. Ben kitabı bulamıyorum. Nereden bulabilirim acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bulamıyorum galiba tekrar üretimde değil ancak 2. El ama 2. Elde de 19 TL'lik kitabı 50 TLye satıyorlar

      Sil