28 Mayıs 2014 Çarşamba

Death Note (Genel Yorum)



İlk 10 bölümü izledikten sonra şurada değinmiştim biraz. Kalan 27 bölümü de izleyerek Death Note'u noktaladım. (Buradan sonrası spoiler.)

Çabuk bitirmemek için günde bir bölüme bile indirmiştim, tadını çıkara çıkara izlemek istedim ve her bir bölümü izlerken de çok keyifli vakit geçirdim. Yani genel olarak animeyi çok beğendim, evet. Fakat birkaç sitemim olacak şimdi.

Elbette ben de birçok kişi gibi L'in ölümüne üzüldüm. "En iyi arkadaşım" dediği kişi tarafından öldürülmesi sebebiyle çok duygusal bir son oldu. Böyle bir ölümü hak etmediğini rahatlıkla söyleyebilirim.

L'in ölümünden sonra ortaya çıkan iki karakter Mello ve Near ise bence kurguya çok fazla renk kattılar. Near'a pek ısınamasam da, Mello karizması ve ses tonuyla çok sevdiğim bir karakter oldu. L'in kale çizgisine çok yaklaşmasından sonra golü Near'ın atması biraz üzücü oldu tabii ki ama en baştan beri L'in tarafında olduğum için Yagami Light'ın yakalanmasına sevindim.

Ben biraz da Dexter Morgan karakterine benzettim Light'ı. Dexter da kötüleri öldürüyordu, Light da. Ama işte birkaç yönden ayrılıyor fikirleri ve bu noktada senaristlerin izleyicilere olayları nasıl aktardığı da önemli. Dexter'ı desteklerken, Light'ı desteklemiyor olmam işte tam da iki karakterin düşünce yapılarıyla ve biraz da senaristlerle alakalı.

Her neyse.

Amane Misa gibi şirin, L ve Mello gibi sağlam karakterleri de bünyesinde barındıran Death Note, benim unutulmazlarım arasına çoktan girdi. Mello'nun rolünün animede bu kadar az olmasına o kadar çok kızdım ki, keşke biraz daha fazla izleyebilseydim kendisini. Çok üzüldüm bu duruma. Umarım mangalarında daha fazla rolü vardır, tek temennim bu.

Son olarak müziklerine değinmek istiyorum. Genel anlamda çok başarılı buldum müzikleri lakin 19.bölümden sonra başlangıç ve bitiş şarkılarının değişmesine hiç mi hiç alışamadım. Öncekilerde sesi açardım dinlemek için, 19'dan sonra sesi kısar oldum. Metal bana göre değil ne yazık ki, dinleyemiyorum. Hangi kafa o güzelim 2 şarkıyı değiştirir onu da anlamak güç tabii ki.

Sevdiğim başlangıç şarkısı: Opening 1
Sev(e)mediğim başlangıç şarkısı: Opening 2

Sevdiğim bitiş şarkısı: Ending 1
Sev(e)mediğim bitiş şarkısı: Ending 2

Ve bu da en sevdiğim soundtrack: Ryuk Theme
L soundtrack da çok hoş: L's Theme
Şunu da Mello'nun hatırına koyayım: Mello Theme

Yakın bir tarihte mangalarını da okuyacağım bu efsanenin. Önce okusam daha iyi olurdu ama bu seferlik istisna oldu işte.

3 yorum:

  1. elinize sağlık ama benim favorim ryuk ve elmalarıydı ve ne yalan söyleyeyim ben eru'nun ölmesine sevinenler yagaminin yakalanmasına üzülenler tarafındaydım:) animenin sonu bu yüzden benim için hayalkırıklığı ile sonuçlandı:) bu arada son olarak bilmem izlediniz mi ama elfen lied'ı kesinlikle tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yorumunuz için.

      Ben beğendim finali fakat son noktayı Near'ın koymasına biraz bozuldum o kadar.

      Öneriniz için çok teşekkür ederim. Bu aralar kendime "kısa anime" listesi hazırlıyorum, Elfen Lied'ı da en üstlere yerleştirdim. :)

      Sil
  2. Müthiş bir anime... Gerçekten çok iyi kurgulanmış, daha önce izlediğim halde yıllar önce izlediğim halde Kidz-Animez'de görünce tekrar izledim. Gündüzleri yok akşamları kuşak yayını usülü anime veriyor Kidz TV. Animeye gelelim artık diyaloglarını ezberledim o derece :D Kira'nın sinsiliğine hayran kaldım. Tabii Misa'ya yüz vermemesi benim onun eşcinsel olduğuna şüphe ettirmeme ne oldu :D ilk izlediğim de bekliyordum. Kız anime karakteri olduğu halde ben bile aşık oldum. Animenin 39 bölüm olması daha da üzücü ama şöyle bak çocukken unutamadığımız bir çok efsanevi dizinin de bölüm sayısı çok değil. Bu arada değinmezsek ayıp olur 1. sezonun kapanış şarkısı süper :D

    YanıtlaSil